Англійська в школі мрійників

Скабл на уроці

З першого класу мрійники мають два уроки англійської на тиждень, де працюють за підручниками. А в 5 та 6 класах з’являється іще додаткова англійська. 

З початком 5 класу мрійники приходять до школи 3 дні на тиждень. В один з них перша частина до обіду присвячена зануренню в англійську мову – де її скоріше не вивчають, а використовують. Мета цих 4-годинних занять – зробити англійську ближчою, подолати мовний бар’єр, збагатити словниковий запас, показати цікаві доступні шляхи до оволодіння мовою. Ідея в тому, щоб до кінця середньої школи наші учні мали в активі ще одну мову, якою можуть вчитися. Так значно розшириться горизонт їхнього розвитку.

Хочеться поділитися, що з цього виходить, який маємо досвід і результати за підсумками проєкту після 2-х років його існування. Як проходили англійські занурення в 5-6 класі, розказала нам вчителька Олена Камінник. 

Англійські занурення: чим займаємось на уроках

“Кожне заняття ми розпочинали із планування: що ми робитимемо і навіщо. Обирали головну тему, обговорювали її, виконували завдання, пов’язані з нею. Переглядали фільми мовою оригіналу, наповнюючи власний словниковий запас, виконували вправи, пов’язані з перекладом. 

Упродовж занурення був час, коли спілкувалися лише англійською, і – коли можна користуватися і рідною. Поки мали “живі” (офлайн) уроки – працювали над проектами: розбудовували країну, заселяли туди жителів, будували їм домівки, влаштовували їх на роботу. І все це супроводжували англійською. 

Інколи грали в настільні ігри.

Обов’язковий елемент уроків – вільний час, коли учні самі обирали, чим зайнятися, але головною умовою було робити це у супроводі англійської (наприклад, зробити новий об’єкт у проєкті, підписати його елементи англійською, створити настільну гру, послухати пісню, почитати книгу чи подивитися відео тощо, але теж англійською). 

Завершували заняття завжди підсумками: ділилися тим, що сподобалося, що було складно і що би хотіли зробити наступного разу. Час від часу (наприкінці місяця чи семестру) запитували себе, навіщо вивчати англійську і ставили собі цілі в оволодінні мовою, а потім аналізували, чи вдавалося їх досягнути.

Дітям подобалось займатися проєктом з майстрування міста, брати участь у “ярмарку”, де можна придбати щось для своїх героїв, грати зі своїми героями у проєктах. І вони таки намагалися супроводжувати це англійською. Також вони любили відзначати  свята, готуватися до них. ”

Ось деякі головні теми занять в 6 класі: 

  • день Св. Патріка (дивувалися, що з такої нагоди люди фарбують річки й фонтани в зелений колір); 
  • традиції святкування Великодня в різних куточках світу; 
  • “справедливість” (fairness/justice), з нагоди 20 лютого – Всесвітнього дня соціальної справедливості та Дня Героїв Небесної Сотні; 
  • в березні готували презентації про відомих українок; 
  • обговорювали тему здоров’я (“You can’t enjoy wealth, if you are not in good health.”); 
  • на занятті, присвяченому Дню матері, пригадали 8 варіантів слова “мама” англійською. (mother, mom, mama, mommy, mum, ma, mammy, momma).

Ідея практикуватися в англійській підтримувалася і в вільний від занять час. Вчителька листувалася з учнями електронною поштою, також писали і справжні “паперові” листи. Отримати лист, повністю написаний англійською мовою від 6-класника було насолодою для Олени.

 

Підсумки та враження

Щоб англійська стала “своєю”, з нею потрібно регулярно мати справу: дивитися фільми (наприклад, за допомогою NETFLIX), шукати інформацію в інтернеті, спілкуватися тощо. 

Відгуки батьків та дітей про занурення додають оптимізму. Учні зізнаються що регулярна практика, дізнавання нових слів – це те, що допомогло їм подолати мовний бар`єр. І готові продовжувати подібні заняття. Батьки радіють, що діти з більшою охотою та розумінням дивляться фільми англійською, і навіть беруться за книжки мовою оригіналу. В цьому році 6-класник почав читати Гаррі Поттера, чим, власне, і сам справедливо пишається.

Складнощі в заняттях виникали через неоднаковий рівень англійської в різних учнів. Діти, що переходять до нас з інших шкіл, мають іншу підготовку. Але завдяки невеликим класам вдавалося знайти відповідні завдання та виклики для кожного з учасників. 

Ми не прагнемо досягти визначеної планки, рівня знання мови у конкретний проміжок часу. “Важливим є спонукати до виявлення власної ініціативи і пошуку мотивації в тому, чого навчаєшся; не просто виконувати, а розуміти, навіщо це виконувати. Один із найбільш пам’ятних моментів – як один із учнів поставив собі за мету спілкуватися дві години поспіль лише англійською. Запланував собі сам Only English time. Хоча до цього моменту сперечався, щоб якомога менше спілкуватися лише англійською (через внутрішній страх). І коли він таки дотримався свого слова, його радості не було меж. І я надзвичайно раділа цьому успіху.” – згадує Олена.

В 7 класі плануємо продовжувати занурення у формі розмовного клубу. Основний мовний бар’єр подолано, з підлітками є про що подискутувати. Використання англійської при обговоренні важливих та цікавих тем робить мову не об`єктом вивчення, а способом спілкування.