Освіта може бути інакшою

Пошук школи для старшої доньки став справжнім квестом для мене. Обійти сусідні державні школи, відчути серйозні сумніви щодо доцільності навчання в них. В першу чергу зупиняла відсутність прозорості: “У нас всі вчителі хороші, Вам немає необхідності з ними знайомитись. Прийдете першого вересня та познайомитесь” та велика кількість дітей в класі.

Виникла ідея створити домашню школу. Спочатку ідея була на рівні — знайти учнів, запросити до викладання вчителів. Головне питання — де взяти приміщення? Пізніше стало зрозуміло, що питання приміщення має багато варіантів вирішення, а от питання побудови команди вчителів, знаходження батьків-однодумців — набагато складніші.

Влітку 2011 року мені пощастило зустрітися з Галею Мельник (пізніше вона організувала альтернативну школу Радосвіт на лівому березі) і ми почали вчитися невеликою командою першо- та другокласників. Я почала вести у дітей математику та досліди, Галя взялася за українську. Ще знайшли вчителів англійської мови та хореографії. Вчилися два дні на тиждень з ранку до вечора. Приміщенням для школи стали дві кімнати приватного будинку, до яких додався сад, частина уроків відбувалася просто неба. Це був період, коли ми були впевнені, що подібних проєктів в Києві більше немає. Але. Через пів року я познайомилась з Олесею Мамчич і дізналася про альтернативну школу Беркошко, що існувала також перший рік. З’явилося надихаюче усвідомлення, що є однодумці, які займаються тим же самим. Коли пройшло два роки, виникла ідея об’єднання. Тепер наша старша донька навчається в Беркошко.

А Домашня школа продовжила свій розвиток. В 2014 році прийшов час іти до школи середньому синові. Користуючись вже накопиченим досвідом, відкрили перший клас. Наступні набори відбулися у 2016 та 2018 роках. Школа виросла. Тепер винаймаємо приміщення біля Сирецького парку. І саме в 2016 році “Домашня школа” змінила назву на “Школу мрійників”.

На 2020 рік маємо три класи учнів, команду вчителів, яку не спиняє навіть карантин — продовжуємо вчитися онлайн, та батьків, які беруть на себе відповідальність за освіту своїх дітей.

Школа росте і гнучко змінюється. Експеримент триває майже вісім років. В його основу покладено здоровий глузд, невпинний розвиток та впевненість у тому, що час дитини такий само цінний, як і час дорослої людини.

І це, дійсно, експеримент. Бо ми відмовляємося від непрацюючих ідей та підходів, шукаємо нові та ефективні.

З моменту створення школи був започаткований формат навчання 2 — 3 дні на тиждень і він досі залишається актуальним.

Впродовж всього існування ШМ багато уваги приділяється тому, щоб діти

– генерували ідеї та втілювали їх на практиці — це і досліди, і майстрування, і мистецтво, і літературна творчість.

– мали сучасні наукові уявлення про світ та розвинене мислення — через предмети природничого циклу та математику.

– уміли насолоджуватися прекрасним та були його творцями — через музику та мистецтво.

– легко увійшли у світовий інформаційний простір — через вивчення англійської мови з першого класі, та додаванням кількагодинних занурень з 5 класу.

– розвинули комунікативні навички — через грамотно організовану підтримку дітям у вільний час поза уроками та спеціальні уроки “Привіталки” та “Дискусії”.